Najlepsze usługi przechowywania danych w chmurze - Ranking 2021
Zapisywanie i przechowywanie danych w chmurze – jak to działa?
Dokumenty cyfrowe, pliki i zdjęcia możemy przechowywać na dysku komputera, fizycznym dysku zewnętrznym, ale też na dysku w chmurze. Coraz większą popularnością cieszy się ostatnia propozycja – głównie ze względu na wygodę i bezpieczeństwo.
Co właściwie oznacza przechowywanie danych w chmurze? Jakie pliki można zapisywać i czy są one bezpieczne w chmurze? Jak przesłać zdjęcia czy dokumenty na jeden z najpopularniejszych dysków – Google Drive? Przekonajmy się.
Co to jest chmura?
Chmura obliczeniowa (lub w języku angielskim cloud computing) to pojęcie, które towarzyszy nam od kilku lat – i w życiu prywatnym, i zawodowym. Chmura to sieć połączonych ze sobą serwerów, należących do dostawcy usług chmurowych – na przykład Google, Microsoftu, Amazona czy Dropboxa. To właściciel dba o kondycję maszyn, prowadzi aktualizacje, zapewnia odpowiednie warunki w serwerowni i zabezpiecza przed awariami czy dostępem nieautoryzowanych osób. A użytkownikom, za opłatą, udostępnia usługi chmurowe – na przykład przestrzeń dyskową, aplikacje dla biznesu czy narzędzia dla developerów do budowy własnej infrastruktury. Tutaj przeczytasz więcej o tym, czym jest chmura obliczeniowa.
Z chmury korzystają użytkownicy prywatni, szkoły i uczelnie, firmy z każdego segmentu oraz programiści i administratorzy systemów. Chmura jest bardzo wygodną alternatywą dla pracy w aplikacjach zainstalowanych na dysku komputera czy przechowywania danych na fizycznych nośnikach. W chmurze możemy korzystać z przestrzeni dyskowej – nawet do kilkunastu terabajtów na użytkownika, czy tworzyć, edytować i zapisywać pliki tekstowe, arkusze kalkulacyjne i prezentacje.
Tutaj przeczytasz więcej o najpopularniejszej chmurze i rozwiązaniach dla każdego z wymienionych rodzajów użytkownika – czyli o chmurze Google.
Dane zapisane w chmurze – to znaczy gdzie?
Jak wynika z akapitu wyżej, chmura to tak naprawdę sieć połączonych maszyn należących do dostawcy usług. Dane zapisane w chmurze nie znajdują się w białych kłębkach na niebie, a na serwerach stojących na ziemi.
Dostawcy usług chmury publicznej (na przykład Google Cloud) posiadają centra danych w lokalizacjach na całym świecie. Centra danych, czyli serwerownie – miejsca, w których serwery pracują 24/7 i w których fizycznie będą przechowywane Twoje dane.
Lokalizacje centrów danych chmury Google Cloud. Kolor niebieski – obecne rejony, kolor biały – przyszłe inwestycje.
Podczas konfiguracji usługi chmurowej dla firmy – na przykład Google Workspace – wskazujesz region, w którym będą przechowywane dane Twojej organizacji. Podobnie w przypadku usług Google Cloud Platform – musisz wskazać lokalizację instancji.
Wybór fizycznej lokalizacji serwerów jest szczególnie ważny z punktu widzenia RODO. Organizacje z kraju Unii Europejskiej muszą przechowywać dane na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Do EOG należą między innymi Niemcy – a we Frankfurcie znajduje się obecnie najbliższe Polsce centrum danych Google Cloud. Na 2021 roku zapowiedziano uruchomienie regionu Google Cloud w Warszawie.
Dowiedz się więcej o kwestiach prawnych związanych z przechowywaniem danych w chmurze:
Czy chmura Google Workspace jest zgodna z prawem?
Chmura dla firm a prawo – na co zwrócić uwagę?
Nie tylko przestrzeń dyskowa – edycja plików i automatyczne zapisywanie w chmurze
Platformy chmurowe, takie jak Google Workspace czy Microsoft 365, oprócz przestrzeni dyskowej oferują też szereg narzędzi do pracy w chmurze. Są to między innymi:
profesjonalna skrzynka mailowa ,
współdzielony kalendarz ,
edytor dokumentów tekstowych online,
arkusze kalkulacyjne w chmurze,
narzędzie do tworzenia prezentacji ,
aplikacja do zapisywania i udostępniania notatek ,
czat i platforma do prowadzenia wideokonferencji.
W przypadku pakietów chmurowych pracownicy mają dostęp do plików, dokumentów i aplikacji z dowolnego urządzenia z dostępem do internetu. Mogą wspólnie prowadzić edycję jednego pliku – wprowadzone zmiany natychmiast pokażą się u współpracowników, a nowa wersja zapisze automatycznie w chmurze. Dzięki temu nie ma potrzeby co chwilę wciskać Ctrl+S ani przesyłać piąty raz poprawionej wersji dokumentu.
Jakie dane można przechowywać w chmurze?
Fizycznie, w chmurze jesteśmy w stanie przechowywać każdy plik – dokument w dowolnym rozszerzeniu, zdjęcia, filmy, nagrania. Ze względów bezpieczeństwa (i niekiedy z konieczności spełnienia bardzo restrykcyjnych wymogów), niektóre pliki jednak lepiej jest przechowywać na fizycznym nośniku.
Jakie pliki warto zapisać w chmurze?
Dokumenty , na których pracuje kilka osób – na przykład pliki tekstowe, arkusze kalkulacyjne czy prezentacje,
pliki wspólne dla całego zespołu – można je zapisać na dysku współdzielonym ,
zdjęcia, filmy, nagrania – zamiast zajmować pamięć smartfona czy komputera, mogą być bezpiecznie przechowywane w chmurze,
pliki strony internetowej , na przykład pliki HTML, CSS, skrypty JS czy grafiki – można zapisać je w Cloud Storage , by mieć wydajną stronę internetową,
kalendarze i harmonogramy – ponieważ ustalenie dogodnego terminu spotkania czy planu działania jest wygodniejsze, gdy widzimy wolne godziny współpracowników ,
archiwalne wersje dokumentów ,
kopie zapasowe .
A jakie lepiej zachować na fizycznym nośniku?
Pliki zawierające wrażliwe dane, które mogłyby zwrócić uwagę hakerów – dokumentacja medyczna, dane płatnicze, numery dowodów osobistych, paszportów, numery pesel (nawet jeśli infrastruktura jest dobrze zabezpieczona, kreatywny haker może znaleźć lukę bezpieczeństwa w samej aplikacji),
dane czy aplikacje krytyczne dla prawidłowego funkcjonowania firmy – awarie wśród popularnych dostawców usług chmurowych zdarzają się niezwykle rzadko (Google Cloud zapewnia SLA na poziomie 99,95-99,99%), jednak przezorny zawsze ubezpieczony.
Czy przechowywanie danych w chmurze jest bezpieczne?
Bezpieczeństwo jest podstawą funkcjonowania na rynku dostawców usług chmurowych. Gdyby udostępniane usługi były podatne na ataki, cloud nie miałby racji bytu. Google zatrudnia ponad 500 specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa i bezpieczeństwa informacji, którzy dbają o najwyższy poziom zabezpieczeń usług Google Cloud. Maszyny mają też zapewnione bezpieczeństwo fizyczne – centra danych są projektowane i tworzone przez specjalistów, którzy biorą pod uwagę niebezpieczeństwa takie jak pożar, zalanie, brak energii elektrycznej; dbają o odpowiednie warunki, temperaturę czy właściwą wilgotność powietrza, a dostęp do fizycznych serwerów ma ściśle ograniczona grupa pracowników.
Zabezpiecz swoje dane z chmurą Google FOTC to wsparcie 24/7, zniżki i voucher na usługi Zapytaj o szczegóły
Dane w chmurze są szyfrowane – zarówno w spoczynku (encryption at rest), podczas przesyłu (encryption in transit) oraz w użyciu (encryption in use). Do klucza szyfrującego dostęp ma jedynie klient – nawet nikt z Google nie może odczytać danych przechowywanych na swoich serwerach.
Dostawcy usług chmurowych podlegają wielu regulacjom i poświadczeniom bezpieczeństwa oraz prowadzą regularne audyty, m.in. SOC 1, SOC 2, SOC 3, SSAE 16, ISO/IEC 27001, ISO/IEC 27017 czy ISO/IEC 27018.
Kilka przykładów norm bezpieczeństwa, które spełnia chmura Google.
Lista wszystkich certyfikatów znajduje się na stronie
Chmura jest doskonale zabezpieczona, a ataki hakerskie najczęściej są następstwem błędu ludzkiego lub dziury bezpieczeństwa w samej aplikacji. Przyczyną niesławnego wycieku zdjęć gwiazd z iCloud w 2014 nie były słabe zabezpieczenia Apple, a niewystarczająco mocne hasła użytkowników. Dlatego dostawcy usług, obok wzmacniania zabezpieczeń, edukują też swoich klientów – przedstawiają zestawy dobrych praktyk, które mają zapobiec wyciekowi danych. Tak naprawdę to od użytkowników zależy, czy ich zasoby w cloudzie będą bezpieczne, czy nie.
Zobacz też: Praca zdalna a bezpieczeństwo danych – jak uchronić firmę przed nowymi zagrożeniami?
Jak umieścić pliki i zdjęcia na Dysku Google?
Pamiętaj, że bezpośrednio na Dysku Google możesz korzystać z aplikacji, które umożliwiają tworzenie i zapisywanie plików w chmurze:
Google Docs – do tworzenia oraz edycji plików i dokumentów tekstowych,
Google Sheets – dla arkuszy kalkulacyjnych,
Google Slides – aplikacja służąca przygotowaniu i prowadzeniu prezentacji multimedialnych.
Na Dysk Google możesz przenieść też pliki z innych urządzeń, co opisaliśmy niżej.
Zapisywanie plików z komputera
Sposób 1: przesyłanie plików i folderów
Wejdź z poziomu dowolnej przeglądarki na Dysk Google . Jeśli nie jesteś zalogowany na koncie Google, zaloguj się. W lewym górnym rogu kliknij: New > File upload (Nowy > Prześlij plik), jeśli chcesz dodać jeden plik lub kilka plików naraz, lub New > Folder upload (Nowy > Prześlij folder), jeśli chcesz dodać z dysku komputera cały folder; Wybierz pliki lub foldery, które chcesz zapisać na Dysku Google.
Sposób 2: przeciąganie plików
Wejdź z poziomu dowolnej przeglądarki na Dysk Google . Jeśli nie jesteś zalogowany na koncie Google, zaloguj się. Wejdź w folder lub utwórz nowy. Zaznacz i przeciągnij pliki, które przez przenieść z dysku komputera na Dysk Google.
Przesyłanie plików z urządzeń mobilnych
10 opcji bezpłatnego przechowywania danych w chmurze
Na rynku aż roi się od ofert, które pozwalają bezpłatnie przechowywać w chmurze pewną ilość danych, a następnie za opłatą zwiększać pojemność wirtualnego dysku. Najbardziej znane tego typu usługi to Dropbox, Box, Microsoft OneDrive czy Google Drive. Niżej przedstawiono krótkie opisy 10 takich propozycji w alfabetycznej kolejności.
Wybór jest trudny, stąd pomysł zeprezentowania, co każdy z 10 czołowych dostawców takich chmurowych magazynów ma do zaoferowania. Każdy z nich chce, aby użytkownik zarejestrował się najpierw na jego witrynie, oferując w zamian możliwość bezpłatnego przechowywania w chmurze ograniczonej ilości danych oraz wykupienia dodatkowej, płatnej już przestrzeni.
Każda oferta jest inna i ma swoje plusy oraz minusy. Wszystkie oferują też możliwość odpłatnego przechowywania w chmurze większej ilości danych. A oto krótkie opisy każdej z tych 10 propozycji, zaprezentowane w alfabetycznej kolejności.
Zobacz również:
1. Amazon Cloud Drive
Użytkownik ma do wyboru dwa plany taryfowe. Oba są nielimitowane i dlatego noszą nazwy Unlimited Photos i Unlimited Everything. W ramach pierwszego użytkownik ma do dyspozycji nielimitowaną przestrzeń na zdjęcia plus 5 GB na magazynowanie w chmurze plików innego rodzaju. Cena tej usługi to 11,99 USD na rok.
Drugi plan (Unlimited Everything) pozwala za 59,99 dolara na rok korzystać z nielimitowanej przestrzeni i przechowywać w chmurze pliki wszystkich rodzajów. Użytkownik może przy tym przetestować na początku za darmo każdą z tych usług przez okres trzech miesięcy.
2. Apple iCloud
W tym przypadku pojemność bezpłatnego, chmurowego magazynu na dane wynosi 5 GB. Użytkownik może w każdej chwili zwiększyć ilość miejsca w chmurze bezpośrednio z urządzenia iOS. Ceny kształtują się wtedy następująco: 20 GB – 0,99 euro miesięcznie; 200 GB – 3,99 euro miesięcznie;
500 GB – 9,99 euro miesięcznie; i 1000 GB – 19,99 euro miesięcznie.
Użytkownik może przechowywać na wirtualnym dysku iCloud Drive prezentacje, arkusze kalkulacyjne, pliki PDF, obrazy i inne dokumenty. Dostęp do nich jest możliwy z iPhone'a, iPad’a, komputera Mac lub peceta.
Aby przesłać pliki do chmury, należy przeciągnąć je myszą - na komputerze Mac z systemem OS X Yosemite lub na komputerze PC z systemem Windows 7 lub nowszym - do dysku iCloud Drive. Użytkownik może też utworzyć na urządzeniu iOS nowy dokument, wykorzystując do tego celu aplikację współpracującą z iCloud.
3. Box
Użytkownik ma do dyspozycji następujące konta: Personal, Starter, Busines i Enterprise.
W przypadku konta Personal w chmurze można przechowywać bezpłatne 10 GB danych, a maks. długość pliku wynosi 250 MB. Można tu wykupić za 5 euro miesięcznie 100 GB dodatkowego miejsca. Plik przechowywany w chmurze może mieć wtedy maks. długość 5 GB.
Konto Starter kosztuje 4 euro za użytkownika na miesiąc (z zastrzeżeniem, że powinno to być minimum 3 użytkowników, a maks. 10). W ramach tego konta chmurowy dysk ma pojemność 100 GB (przy maks. długości pliku 2 GB). Istnieje wersja próbna usługi, którą można testować przez 14 dni za darmo.
Konto biznesowe: bez limitu; maks. długość pliku 5 GB; 12 euro za użytkownika na miesiąc;14 dni trial za darmo; min trzech użytkowników.
Edycja „Enterprise”: nieograniczona pojemność z możliwością korzystania z narzędzia zarządzającego dostępem do danych. Cena jest w tym przypadku ustalana indywidualnie.
4. Dropbox
W ramach podstawowego konta osobistego mamy tu za darmo 2 GB. Płatne konto 1 TB nosi nazwę Dropbox Pro i kosztuje 9,99 euro na miesiąc lub 99 euro na rok. Użytkownik ma w tym przypadku kontrolę nad mechanizmem udostępniającym pliki.
5. Google Drive
W ramach konta osobistego Google Drive mamy 15 GB bezpłatnego miejsca do wykorzystania na pliki z dysku Google, Gmaila i zdjęć Google+. Mogą to być zdjęcia, dokumenty, projekty, rysunki, nagrania i filmy. Jeśli użytkownik chce przechowywać w chmurze więcej danych, może wykupić pakiet oferujący dodatkowe miejsce.
Po zakupie takiego pakietu może go zmienić – kupując np. jeszcze więcej miejsca lub anulując poprzedni zakup, wracając tym samym z powrotem do bezpłatnych 15 GB.
A oto ceny dodatkowych pakietów: 100 GB – 1,99 USD miesięcznie; 1 TB – 9,99 USD miesięcznie; 10 TB – 99,99 USD miesięcznie; 20 TB – 199,99 USD miesięcznie; i 30 TB – 299,99 USD miesięcznie (uwaga – wymienione powyżej pakiety w wersji płatnej roczne nie są obecnie dostępne).
Firmy mają natomiast do dyspozycji konto Google Drive for Work i mogą je testować bezpłatnie przez 30 dni. Podstawowa cena tej usługi to 8 euro miesięcznie za jednego użytkownika za nieograniczone miejsce na dane. Jeśli do konta jest przypisanych mniej niż pięciu użytkowników, dostępne miejsce na dysku to 1 TB na użytkownika.
Użytkownik tego konta może synchronizować wszystkie swoje pliki związane z pracą (w tym dokumenty Microsoft Office) między komputerem, telefonem i tabletem, po to aby w każdej chwili mieć do nich dostęp.
Najlepsze usługi przechowywania danych w chmurze - Ranking 2021
Spis treści
Przechowywanie danych w chmurze stało się ostatnio bardzo modne. Jako że jest to bardzo wysoce konkurencyjny rynek każda firma opracowała swoją własną usługę, która kładzie nacisk na inne aspekty. To świetna wiadomość dla użytkowników, ponieważ mogą oni wybrać rozwiązanie, które jest najbardziej dostosowane do ich potrzeb.
Źródło: techadvisor
Przechowywanie plików, zdjęć, filmów, muzyki i notatek w chmurze to świetny sposób na zapewnienie sobie łatwego dostępu do tych danych. Z usługą chmurą już nigdy nie zapomnimy przysłowiowego pendrive'a z domu. Zapisując dane w chmurze możemy uzyskać do nich dostęp w łatwy sposób praktycznie z każdego urządzenia, które podłączone jest do Internetu.
Przy tak dużej ilości usług, które są obecnie dostępne na rynku trudno jest się zdecydować i wybrać najlepszą z nich. Oczywiście należy wiedzieć, że każdy użytkownik posiada indywidualne wymagania. Jedni będą woleli otrzymać jak największą przestrzeń w jak najniższej cenie inni świetną integrację z wszystkimi posiadanymi urządzeniami, a dla jeszcze innych użytkowników kluczowe będzie bezpieczeństwo ich danych.
Przetestowaliśmy wiele usług przechowywania danych w chmurze i wyłoniliśmy spośród nich 10 najciekawszych, które warto rozważyć przy wyborze tego typu rozwiązania.
Dlaczego przechowywanie danych w sieci jest takie popularne?
Przechowywanie danych w sieci stało się popularne, ponieważ ludzie są z natury leniwi, a usługi chmurowe pozwalają im zaoszczędzić sporo czasu przy stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym. Od czasu pojawienia się Internetu cała branża informatyczna powoli przechodzi od przechowywania danych na lokalnych nośnikach danych do zdalnych usług przechowywania w sieci, które mają sporo zalet, ale również nie są wolne od wad.
Aby w łatwy sposób wyjaśnić zmiany, jakie zaszły w przechowywaniu danych na przestrzeni ostatnich kilku lat wystarczy wrócić do sposobu, w jaki kilkanaście lat temu słuchaliśmy muzyki i oglądaliśmy filmy. Kiedyś użytkownicy kupowali dyski HDD o znacznej pojemności. Obecnie na rynku dostępne są komputery z mniejszymi, ale znacznie szybszymi i wytrzymalszymi na uszkodzenia fizyczne nośnikami SSD. Ma to związek z tym, że żyjemy w ciągłym biegu i jesteśmy stale podłączeni do sieci. Obecnie muzykę słuchamy za pomocą popularnych serwisów streamingowych, jak Spotify, Deezer lub Apple Music. Filmy oglądamy zaś na YouTube, Netflix, HBO GO i innych tego typu portalach/usługach.
Jak było kiedyś? Każdy użytkownik posiadał na swoim komputerze potężną kolekcję muzyki w formacie Audio CD lub Melomani mieli pliki typu FLAC, a kinomani posiadali całe kolekcje filmów.
Usługi chmurowe takie, jak serwisy streamingowe i dyski chmurowe pozwalają ograniczyć ilość plików, jaka jest nam potrzebna. W chwili obecnej nie trzeba już mieć na pamięci urządzenia wielu piosenek, których rzadko słuchamy. Wystarczy, że wyszukamy je po tytule w usłudze takiej, jak Spotify.
Dzięki usługą przechowywania danych w sieci użytkownicy mają większy porządek na swoich komputerach, które zawierają jedynie najpotrzebniejsze pliki i aktualnie wykorzystywane dokumenty. Dodatkową korzyścią dysków chmurowych jest możliwość synchronizacji plików pomiędzy poszczególnymi urządzeniami. To rewelacyjna funkcja dla wszystkich użytkowników, którzy korzystają z więcej niż jednego komputera i dotychczas mieli problemy z przenoszeniem swoich danych.
Jakie są benefity posiadania danych w sieci?
Usługi przechowywania danych w sieci posiadają również inne możliwości. Część producentów zaimplementowała funkcje współpracy z innymi użytkownikami nad jednym plikiem, automatyczne synchronizacje plików lub tworzenie kopii zapasowych. Najwięcej funkcji dodatkowych posiada Box oraz Dropbox. Te dwie usługi skierowane są głównie do odbiorców biznesowych i charakteryzują się wieloma dodatkowymi rozwiązaniami z zakresu współpracy, bezpieczeństwa i zarządzania wieloma kontami.
Niektóre usługi takie, jak Mediafire skupiają się jedynie na udostępnianiu przestrzeni dyskowej w chmurze. Inne są częścią większego pakietu. Zaliczyć do nich możemy Apple iCloud Drive, Microsoft OneDrive oraz Dysk Google. Jeszcze inne takie, jak pCloud i Tresorit skupiają się na zapewnieniu jak największego bezpieczeństwa danych.
Darmowe opcje vs płatne pakiety
Każda z przedstawionych przez nas usług przechowywania danych w chmurze posiada bezpłatne pakiety. Oferują one od 2 GB (Dropbox) do 15 GB przestrzeni dyskowej. W przypadku Mega za pomocą różnego rodzaju aktywności można rozszerzyć ilość miejsca nawet do 50 GB. Liczby te w dzisiejszych czasach nie robią na nikomu wrażenia. Limity te zostały ustalone kilka ładnych lat temu, a producenci nie kwapią się do ich zmiany, ponieważ nie jest to dla nich opłacalne.
Aby w pełni wykorzystać możliwości przechowywania danych w chmurze niezależnie od usługi należy zdecydować się na płatną opcję. W tym miejscu producenci kuszą różnego rodzaju pakietami z opcjami dodatkowymi. Na samym początku trzeba się jednak zastanowić ile miejsca w chmurze tak naprawdę wykorzystamy? Przeciętny użytkownik, który zamierza przechowywać w sieci swoje pliki, dane, zdjęcia oraz filmy powinien rozejrzeć się za opcją oferującą 100-200 GB. To przestrzeń, która powinna mu w zupełności wystarczyć. Osoby, które pracują na wielu dużych plikach zdecydowanie wybiorą zauważalnie droższe pakiety o pojemności 1-2 TB. Większe pakiety w chwili obecnej są zupełnie nieopłacalne. W przypadku, gdy z usług przechowywania danych w chmurze korzysta wiele osób warto zastanowić się nad droższym planem z udostępnianiem kont dla rodziny. Opcje taką oferuje Microsoft, Google oraz Apple.
Najlepsze usługi przechowywania danych w chmurze 2021
Najlepsza usługa przechowywania danych w sieci: Dysk Google
Najwięcej miejsca za darmo: Mega
Najwyższy poziom bezpieczeństwa: Tresorit
Najlepszy dla biznesu: Dropbox
Najlepszy dla użytkowników Office 365: OneDrive
Najlepszy dla posiadaczy sprzętu Apple: iCloud Drive
Tabela porównawcza
Poniżej umieszczamy tabelkę w której umieściliśmy wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu. Dzięki niej można łatwo i w szybki sposób porównać poszczególne usługi przechowywania danych w sieci.
Tabela porównawcza
Dysk Google
Najpopularniejsza usługa chmurowa na świecie ze świetnymi aplikacjami klienckimi i synchronizacją pomiędzy urządzeniami. Cena: Darmowy (płatne pakiety oferują więcej przestrzeni dyskowej)
Darmowy (płatne pakiety oferują więcej przestrzeni dyskowej) 15 GB darmowej powierzchni
Nielimitowane gromadzenie zdjęć w usłudze Zdjęcia Google przy wykorzystaniu sugerowanego formatu kompresji danych
Możliwość łatwego udostępniania rodzinie oraz innym użytkownikom posiadającym konto Google Dysk Google znany również jako Google Drive to obecnie jedna z najpopularniejszych usług do przechowywania danych w chmurze. Z czego się to bierze? Wszyscy użytkownicy Androida muszą mieć aktywne konto Google, aby uzyskać dostęp do Sklepu Play. Mając konto Google posiadają oni również Dysk Google'a, chociaż znaczna część użytkowników o tym nie wie. Dysk Google można wykorzystać do tworzenia kopii zapasowych urządzeń z Androidem oraz Chrome OS, przechowywania dokumentów z pakietu Google (Dokumenty, Arkusze, Prezentacje, Formularze) i przechowywania wszyskich plików takich, jak zdjęcia (Zdjęcia Google), filmów, muzyki i wszystkiego, czego tylko użytkownik zapragnie. Interfejs użytkownika jest bardzo prosty i przejrzysty. Po zaledwie kilku minutach nawet mniej zaawansowani... Interfejs użytkownika jest bardzo prosty i przejrzysty. Po zaledwie kilku minutach nawet mniej zaawansowani... Dysk Google - pełna recenzja »
Apple iCloud Drive
Usługa chmurowa skierowana do bardzo wąskiego, ale jednocześnie licznego grona odbiorców. Cena: Darmowy
Darmowy 5 GB bezpłatnej przestrzeni dyskowej
Pełna integracja z urządzeniami Apple: iPhone, iPod, iPad, Mac
Możliwość automatycznego tworzenia kopii zapasowych danych z aplikacji zainstalowanych na urządzeniach od Apple iCloud Drive wchodzi w skład pakietu iCloud, który po raz pierwszy zadebiutował w 2011 roku razem z iPhone'm 4s. Apple już 8 lat temu wiedziało, że w przyszłości użytkownicy będą przetrzymywać dane w chmurze i docenią możliwość dostępu do nich z dowolnego urządzenia za pośrednictwem przeglądarki lub dedykowanej aplikacji. iCloud Drive od Apple działa nieco inaczej od pozostałych usług przechowywania danych w chmurze, ponieważ jest wbudowana zarówno w system macOS, jak i iOS. Oznacza to, że użytkownicy nie tylko przechowują swoje dane w chmurze lub automatycznie synchronizują zdjęcia i filmy z telefonu iPhone lub tabletu iPad, ale także tworzy kopie zapasowe wiadomości, kalendarza, kontaktów i wielu innych elementów. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że użytkownik w ogóle nie musi uczestniczyć w tym procesie, który w całości odbywa się w tle.... Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że użytkownik w ogóle nie musi uczestniczyć w tym procesie, który w całości odbywa się w tle.... Apple iCloud Drive - pełna recenzja »
Microsoft OneDrive
Niezawodny dysk sieciowy dla wszystkich użytkowników Windows'a oraz usług Microsoftu. Cena: Darmowy
Darmowy 5 GB przestrzeni dyskowej za darmo
1 TB przestrzeni dyskowej w przypadku posiadania subskrypcji Office 365 (299 zł rocznie lub 29,99 miesięcznie)
Pliki na żądanie są niezastąpione w przypadku posiadania komputera z małym dyskiem SSD Kolejną usługą magazynowania danych w chmurze, która przynosi dodatkowe korzyści w przypadku korzystania z innych usług tego samego dostawcy jest OneDrive od Microsoftu. Chociaż podstawowy, darmowy 5 GB plan taryfowy można zapełnić w zaledwie kilka minut OneDrive walczy jak równy z równym z Dyskiem Google za pomocą innych niezaprzeczalnych wad. Chodzi o automatyczne tworzenie kopii zapasowych zdjęć, zaawansowane funkcje wyszukiwania plików, mobilny i internetowy dostęp do dysku OneDrive za pomocą przemyślanych aplikacji klienckich oraz ustawienia Files On-Demand czyli plików na zadanie. Są to pliki, które przechowywane są jedynie w sieci, aby zredukować zapotrzebowanie na przestrzeń dyskową na urządzeniach posiadających małe nośniki. Microsoft oferuje zwiększenie pojemności dysku do 100 GB za 7,99 zł miesięcznie (nie ma opcji wykupu... Microsoft oferuje zwiększenie pojemności dysku do 100 GB za 7,99 zł miesięcznie (nie ma opcji wykupu... Microsoft OneDrive - pełna recenzja »
Dropbox
Jedno z najciekawszych rozwiązań dla grup roboczych i firm. Dropbox oferuje świetną integracje z aplikacjami firm trzecich i rozbudowane opcje zabezpieczeń. Cena: Darmowy
Darmowy 2 GB bezpłatnej przestrzeni dyskowej
Świetna współpraca z szerokim spektrum urządzeń
Rewelacyjne funkcje dla przedsiębiorców w płatnych planach Dropbox to pionier rynkowy, co widać na pierwszy rzut oka. Przedsiębiorstwo to jest jednym z wiodących dostawców przestrzeni do magazynowania danych w sieci. To właśnie Dropbox i jego działania znacząco przyczyniły się do tego, że obecnie dyski w chmurze są bardzo popularną usługą przechowywania danych, która ma wiele zalet. W chwili obecnej Dropbox skupia się na dopieszczaniu klientów biznesowych. Usługa posiada możliwość współpracy na aplikacja PowerPoint oraz Photoshop w czasie rzeczywistym, a także wiele innych ciekawych rozwiązań. Rozwiązanie to słynie również z bardzo dopracowanych aplikacji dostępnych na komputery z systemami Windows oraz macOS, a także urządzenia mobilne pracujące pod kontrolą Android lub iOS. Nie można zapominać, że Dropbox jako jedna z niewielu usług posiada masywne wsparcie dla aplikacji firm trzecich, co wyróżnia to rozwiązanie spośród konkurentów. Dropbox jest bardzo popularnym... Nie można zapominać, że Dropbox jako jedna z niewielu usług posiada masywne wsparcie dla aplikacji firm trzecich, co wyróżnia to rozwiązanie spośród konkurentów. Dropbox jest bardzo popularnym... Dropbox - pełna recenzja »
Mega
Niestety czasy, kiedy 50 GB przestrzeni otrzymywał każdy użytkownik minęły, ale Mega to nadal bardzo ciekawa usługa. Cena: Darmowy
Darmowy 15 GB przestrzeni dyskowej dla nowych użytkowników z możliwością powiększenia za pomocą osiągnięć
Szyfrowanie typu end-to-end
Mega nie ma dostępu do danych użytkowników Mega to firma pochodząca z Nowej Zelandii, która oferuje dosyć popularną usługę przechowywania danych w chmurze. Niestety czasy, kiedy każdy użytkownik otrzymywał aż 50 GB wolnej przestrzeni dyskowej minęły. Obecnie darmowe jest 15 GB, które można rozszerzyć dzięki różnego rodzaju aktywnością dostępnym w obrębie usługi. Obejmują one walidację konta, instalację aplikacji klienckiej oraz zaproszenie znajomych do korzystania z usługi. Niestety otrzymywana dodatkowa przestrzeń dyskowa jest indywidualna dla każdego użytkownika i ważna tylko maksymalnie przez rok czasu, co jest sporą wadą. Mega oferuje kilka płatnych pakietów. Podstawowy Pro Lite kosztuje 22,68 zł miesięcznie i oferuje 400 GB pojemności oraz możliwość przesłania łączenie 1 TB danych. Kolejna wersja to Pro I za 45,41 zł za miesiąc. Opcja ta oferuje 2 TB pojemności oraz możliwość przesłania łącznie 2 TB danych. Dla... Mega oferuje kilka płatnych pakietów. Podstawowy Pro Lite kosztuje 22,68 zł miesięcznie i oferuje 400 GB pojemności oraz możliwość przesłania łączenie 1 TB danych. Kolejna wersja to Pro I za 45,41 zł za miesiąc. Opcja ta oferuje 2 TB pojemności oraz możliwość przesłania łącznie 2 TB danych. Dla... Mega - pełna recenzja »
Tresorit
Najlepszy wybór dla wszystkich użytkowników stawiających na bezpieczeństwo i prywatność swoich danych. Cena: Darmowy
Darmowy 14 dniowy bezpłatny trial droższej wersji
Najwyższej klasy funkcje bezpieczeństwa
Wszystkie serwery zlokalizowane na terytorium Unii Europejskiej Szwajcarska usługa Tresorit traktuje bezpieczeństwo i prywatność bardzo poważnie. Firma wykorzystuje szyfrowanie end-to-end oraz uwierzytelnianie zerowej wiedzy (oznacza to, że Tresorit nie zna hasła i nie może uzyskać danych do plików użytkownika) w przypadku każdego konta. Nie zabrakło również tworzenia wielu kopii zapasowych plików, które przechowywane są na różnych serwerach zlokalizowanych w różnych miejscach oraz dwuskładnikowego uwierzytelniania. Tresorit chwali się, że wszystkie serwery znajdują się na terytorium Unii Europejskiej przez co muszą one respektować rygorystyczne przepisy prawne dotyczące ochrony prywatności. Tresorit to bardzo dobry wybór dla użytkowników ceniących bezpieczeństwo i prywatność swoich danych. Niestety nie ma nic za darmo, a wszystkie środki ostrożności kosztują sporo pieniędzy. Tresorit oferuje jeden podstawowy plan i udostępnia 14 dniowy trial wyższych wersji. Za darmo... Niestety nie ma nic za darmo, a wszystkie środki ostrożności kosztują sporo pieniędzy. Tresorit oferuje jeden podstawowy plan i udostępnia 14 dniowy trial wyższych wersji. Za darmo... Tresorit - pełna recenzja »
Mediafire
Mediafire pozwala uzyskać najwięcej przestrzeni dyskowej za darmo, ale trzeba się przy tym nieźle natrudzić. Poza tym to bardzo dobra usługa. Cena: Darmowy
Darmowy 10 GB przestrzeni dyskowej za darmo z możliwością rozszerzenia za pomocą różnego rodzaju akcji premiowych
Łącza z terminami ważności
Udostępnianie plików bezpośrednio do serwisów społecznościowych Mediafire to solidna i łatwa w użyciu usługa, która oferuje każdemu nowemu użytkownikowi 10 GB bezpłatnej przestrzeni dyskowej. Można ją rozszerzyć nawet do 50 GB, ale trzeba się nieco natrudzić. Możliwe jest to dzięki wykonywaniu różnego rodzaju zadań bonusowych takich, jak zapraszanie znajomych lub łączenie kont społecznościowych z usługą. Ostatnia opcja może być szczególnie przydatna, ponieważ Mediafire pozwala na udostępnianie plików bezpośrednio na stronach takich jak Facebook oraz Twitter. Serwis promuje fakt, że jego użytkownicy nie podlegają ograniczeniom w zakresie przepustowości pobierania oraz wysyłania plików do usługi dzięki wsparciu dla reklam, które wyświetlane są w darmowej wersji usługi. Dla użytkowników indywidualnych dostępna jest jedna płatna opcja o nazwie Pro. Kosztuje ona 3,75 dolara miesięcznie przy opłacie rocznej lub 5... Dla użytkowników indywidualnych dostępna jest jedna płatna opcja o nazwie Pro. Kosztuje ona 3,75 dolara miesięcznie przy opłacie rocznej lub 5... Mediafire - pełna recenzja »
Amazon Photos Storage
Usługa przechowywania danych w chmurze od Amazonu jest mniej popularna, niż Dysk Google i Microsoft OneDrive, ale stanowi dla nich ciekawą alternatywę. Cena: Darmowy
Darmowy 5 GB przestrzeni dyskowej za darmo
Nielimitowane przesyłanie zdjęć w pełnej rozdzielczości w przypadku posiadania subskrypcji Prime Amazon nie jest oficjalnie dostępny w Polsce, a Polacy muszą wykorzystywać niemiecką wersję serwisu z niezbyt dokładnym tłumaczeniem maszynowym. Jak łatwo się domyśleć Amazon Photos Storage również nie jest dostępny w języku polskim, co może być sporą wadą. Na szczęście usługa od czasu debiutu w 2011 roku została znacząco ulepszona. W chwili obecnej to standardowa usługa przechowywania danych w chmurze z aplikacjami klienckimi dla urządzeń stacjonarnych i mobilnych wraz z witryną sieciową. Całość pozwala na bezpieczne przechowywanie wszystkich plików w chmurze i synchronizowanie ich pomiędzy poszczególnymi urządzeniami. Darmowa wersja udostępnia zaledwie 5 GB przestrzeni dyskowej, czyli tyle samo co OneDrive i aż trzykrotnie mniej od Dysku Google, ale najbardziej charakterystyczna cecha zarezerwowana jest dla aktywnych subskrybentów Amazon Prime. Usługa, która obejmuje darmową dostawę wielu przedmiotów, dostęp do plików muzycznych,... Darmowa wersja udostępnia zaledwie 5 GB przestrzeni dyskowej, czyli tyle samo co OneDrive i aż trzykrotnie mniej od Dysku Google, ale najbardziej charakterystyczna cecha zarezerwowana jest dla aktywnych subskrybentów Amazon Prime. Usługa, która obejmuje darmową dostawę wielu przedmiotów, dostęp do plików muzycznych,... Amazon Photos Storage - pełna recenzja »
pCloud