Tego możesz się spodziewać na CeBIT
Od 11 do 15 czerwca CeBIT ponownie otworzy swoje podwoje w Hanowerze. Po raz pierwszy targi technologii informatycznych nie będą odbywać się już na wiosnę. Już nowy katalog wystawców daje przedsmak targowego szumu.
Organizatorzy CeBIT opublikowali oficjalny katalog wystawców. pl! profesjonalne pokazuje wybór najbardziej ekscytujących wykładników i produktów.
W tym roku po raz pierwszy targi odbędą się nie wiosną, ale latem od 11 do 15 czerwca. Nowa data to jedna z wielu zmian, dzięki którym wydarzenie ma się na nowo wymyślić.
Jak zwykle sale wystawowe są zajęte tematycznie. W hali 9 znajduje się wyłącznie specjalista ds. chmury Salesforce, który zaprezentuje tam całe swoje portfolio produktów odwiedzającym. Należą do nich rozwiązania takie jak Einstein, AnalyticsCloud, App Cloud czy IoT Cloud.
Hale 11-13 poświęcone są tematowi „Hostuj, łącz i zabezpieczaj swój biznes”. Znajduje się tam m.in. stoisko AVM Computersysteme Vertrieb. Firma chce informować odwiedzających na przykład o szybkim łączu szerokopasmowym i inteligentnym domu. Atos Information Technologies również wystawia się w hali 12 pod tym tematem. Firma jest ekspertem w dziedzinie cyfryzacji. Z drugiej strony Cloud & Heat ma kilka ciekawych rozwiązań sprzętowych dla swojego centrum danych w pudełku.
CeBIT 2018 został podzielony na cztery główne tematy. (Źródło: cebit) Hale 14 - 17 poświęcone są tematyce „Digital Business & Administration”. Znajduje się tam m.in. stoisko stowarzyszenia cyfrowego Bitkom. Tutaj odwiedzający mogą dowiedzieć się o różnych wydarzeniach z całego sektora cyfrowego. Z kolei firma Datafox zajmuje się elektronicznym pozyskiwaniem danych w hali 17. W tej samej hali znajduje się również producent oprogramowania i sprzętu Oracle. Jednym z tematów firmy na targach CeBIT jest zarządzanie automatyzacją usług profesjonalnych. Z kolei Software AG pokazuje odwiedzającym targi różne rozwiązania dla cyfrowej transformacji.
Wreszcie hale 25 - 27 zajmują się „Technologiami, które zmieniają zasady gry, wschodzącym biznesem, przypadkami i wydarzeniami partnerskimi”. Tutaj, na przykład, wystawiają się instytucje badawcze „Niemieckie Centrum Badawcze DFKI”, „Badania dla przyszłości” lub Towarzystwo Fraunhofera i Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań.
Z kolei IBM Germany znajduje się w „Pawilonie P34”, a także na terenie zewnętrznym targów w Hanowerze. Tym razem kluczowym tematem IBM jest również cyfrowa transformacja w bagażu. Producent chipów Intel będzie również informował o swoich najnowszych osiągnięciach na zewnątrz. Jakiś czas temu SAP opublikował już swoją koncepcję na CeBIT. Firma chce zwrócić na siebie uwagę za pomocą 20-metrowego diabelskiego młyna znajdującego się poza terenem zakładu. Odwiedzający mogą uzyskać informacje na różne inne tematy cyfrowe w gondoli pojazdu.
Ogólnie liczba wystawców w ostatnich latach stale spada. Według Statista w 2014 roku było jeszcze ponad 6000 wystawców. Ale w 2017 roku na targi udało się zwabić tylko połowę z nich.
Między innymi zarówno Deutsche Telekom, jak i Microsoft nie będą już wśród wystawców na CeBIT w 2018 roku. W 2017 roku firma z Redmond była reprezentowana jako partner wielu innych wystawców, ale nie z własnym stoiskiem.
Obie firmy oświadczyły, że zamiast tego chcą skupić się na Targach Hanowerskich, które odbędą się za kilka dni. Strata, która prawdopodobnie boli organizatora CeBIT-u. Uwagę zwraca zwłaszcza fakt, że nie będzie widać dużego stoiska Telekomu w kolorze magenta.