Otwórz sklep internetowy w chmurze
Dzięki odpowiedniej platformie Twój nowy sklep internetowy będzie dostępny online w ciągu kilku tygodni. pl! przedstawia rozwiązania e-commerce oparte na chmurze oraz ich zalety i wady.
Handel online kwitnie. Po uwzględnieniu podatku od sprzedaży Federalne Stowarzyszenie Handlu Elektronicznego i Sprzedaży Wysyłkowej w Niemczech, lub w skrócie bevh, prognozuje wielkość 39 miliardów euro na 2015 rok. Jednak wiele firm sprzedających towary lub usługi nie rozpoznało jeszcze znaków czasu.
E-commerce w Niemczech: Sprzedaż e-commerce w tym kraju nadal rośnie, nawet jeśli nie tak szybko jak kilka lat temu. Jak wynika z badań ibi, do tej pory tylko 30 proc. wszystkich sprzedawców stacjonarnych również wykorzystywało Internet jako kanał sprzedaży (patrz też „Sklep internetowy jest jak góra lodowa”). Szeroka gama platform e-commerce opartych na chmurze sprawia, że otwarcie wirtualnego oddziału jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.
Wiele można powiedzieć o skorzystaniu z tych ofert zamiast samodzielnego wdrażania i obsługi oprogramowania sklepowego: „Największe zalety platform e-commerce można opisać trzema słowami kluczowymi: redukcja, elastyczność i wydajność”, mówi Tijen Onaran, dziennikarz pracownik Händlerbund, największego internetowego stowarzyszenia handlowego w Europie według własnych informacji.
Tijen Onaran, rzecznik prasowy Händlerbund e. V.: „Największe zalety platform e-commerce: Redukcja, elastyczność i wydajność.” Outsourcing do chmury zmniejsza własne nakłady IT, zakres pojemności i mocy obliczeniowej można elastycznie dostosowywać do wymagań, a ciągłe aktualizacje kosztują systemy aktualizacje lub uaktualnienia są niepotrzebne, mówi Onaran.
Jan Griesel, dyrektor zarządzający dostawcy platform e-commerce manymarkets, również dostrzega największą zaletę w elastyczności: „Rozwiązania chmurowe przydają się, gdy należy spodziewać się silnych efektów skalowania. Projekty e-commerce zazwyczaj mają właśnie to wyzwanie.”
Jednak nie tylko trudny do przewidzenia wzrost stanowi wyzwanie dla wewnętrznych projektów, dodaje Ingmar Böckmann, ekspert ds. handlu elektronicznego w bevh, ale także ekstremalne wahania sezonowe, które są typowe dla handlu detalicznego: „Aby pokryć szczyty, można nabyć zasoby, które później można zwrócić usługodawcy.”